ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ? ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ

 

       Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Ομορφαίνοντας το σχολείο μου», μαζί με άλλες δράσεις του 5ου Γ/σίου Λάρισας, δημιουργήθηκαν δύο τοιχογραφίες σε επιλεγμένα σημεία του σχο-λικού κτιρίου.

     Η πρώτη, μια παράσταση που παραπέμπει στις τέσσερις εποχές, καλύπτει τη νότια εξωτερική επιφάνεια του κτιρίου, εξισορροπώντας έτσι ανάλογη παράσταση που βρίσκεται στο Λυκειακό τμήμα του κτιριακού συγκροτήματος. Η δεύτερη, μια αφηρημένη σύνθεση με στοιχεία προοπτικής,

βρίσκεται στο βόρειο εσωτερικό τοίχο του υπόστεγου, σε μια προσπάθεια εξωραϊσμού και αναμόρ-φωσής του.

       Ήδη από την αρχή του περασμένου έτους υπήρχε μια διάθεση από μέρους των παιδιών για τη δημιουργία ομάδας γκράφιτι στο σχολείο. Αφού μιλήσαμε για την τοιχογραφία και είδαμε έργα καλλιτεχνών της streetart, τα παιδιά χωρίστηκαν σε υποομάδες, καθεμιά από τις οποίες ανέλαβε να δουλέψει σε μια διαφορετική επιφάνεια. Επειδή το κόστος για μια τέτοια εργασία ήταν απαγορευτι-κό και ο χρόνος ανύπαρκτος, προέκυψε η ιδέα της μακέτας. Οι προτάσεις ολοκληρώθηκαν και πα-ρουσιάστηκαν σε μικρή κλίμακα, με σκοπό να υλοποιηθούν σε βάθος χρόνου, όπως έγινε μέχρι στιγμής και έπεται συνέχεια.

       Η θετική ως τώρα έκπληξη για την καθηγήτρια είναι πως το ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση και των δύο έργων ξεπέρασε τα όρια των ομάδων που τα ανέλαβαν, καθώς όλα τα παιδιά του σχολείου συμμετείχαν λίγο ? πολύ στην ολοκλήρωσή τους, εκφράζοντας μάλιστα και απορίες για το χρώμα, τη σύνθεση, την αφαίρεση και την προοπτική που δύσκολα θα προέκυπταν στα στενά ό-ρια μιας τάξης.

       Έτσι, για το 5ο Γ/σιο Λάρισας, η δημιουργία μιας τοιχογραφίας στο τέλος της χρονιάς τείνει να ενταχθεί κανονικά στο μάθημα των εικαστικών, χωρίς να χειάζεται την υποστήριξη ενός πολιτιστι-κού προγράμματος για να γίνει.